zaterdag 14 juli 2018

Uit de oude doos

Voor het internet tijdperk was mijn creatieve leven toch een stuk makkelijker. Zo'n 25 jaar geleden maakte ik deze 2 waterverfplaten. Geen knappe aquarels maar gewoon lekker ontspannen doen wat ik zo graag deed met een doosje kinderwaterverf en een blok aquarelpapier. Toen had ik nog geen last van perfectionisme, had ik niet het gevoel niet origineel te zijn en voelde ik mij niet geïntimideerd door alles wat veel mooier was dan mijn "kinderkunst". 


Maar wie mij volgt zal waarschijnlijk wel gemerkt hebben dat mijn perfectionisme (faalangst) mij behoorlijk parten speelt nu ik mijn teken en schilder hobby weer opgepakt heb. Het zet een flinke domper op dat wat ik het liefste doe.  En net als bij elke angst; hoe langer je 'm hebt hoe groter hij wordt. Er is maar 1 manier om hem te lijf te gaan namelijk door de confrontatie aan te gaan. Zal het me lukken...? (Retorisch :)

8 opmerkingen:

  1. Deze aquarels zien er prachtig uit! Je hebt helemaal geen reden om te twijfelen aan jezelf. Ik wou dat ik zo mooi kon schilderen... Blijven delen hoor zodat we van jouw talenten kunnen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze heel mooi: je aquarellen!
    Ik deed een keer een workshop bij Doet Boersma (kunstenares) en iemand zei dat het soms lukt. Toen zei zij: Ja, en hoe vaker je het probeert en doet, hoe vaker het lukt! En dat is ook zo! Ga lekker door en deel het! En blijf jezelf, want er zijn al zoveel anderen :-)
    Liefs,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tuurlijk gaat je het lukken. Je kunt prachtig tekenen en schilderen. Gewoon met veel plezier lekker je gang gaan! Ik supporter je en ik weet zeker dat ik niet de enige ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Battelen met jezelf Nicole! Je hebt zoveel talent en je maakt zoveel moois X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Perfectionisme snap ik, maar faalangst? Mal mens! Je bent zó getalenteerd! Laat de angst je niet bevriezen, want je maakt zulke mooie dingen... Laat het lekker uit je kwast/pen/stift rollen, alleen door véél te doen, met je hart, niet je brein, komt de ware Priepraat uit de verf ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Huh, kinderkunst? Dat mochten ze willen. En verder ben ik helemaal met andere Sandra eens. Hup met die kwasten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kunst is nooit perfect! Het zijn de eigenaardigheden die iets juist mooi maken. De platen die je toont zijn helemaal niet slecht! Je zou het 'naïeve' schilderkunst kunnen noemen en ik vind dat mooi. Of je nu met dure verf schildert of met overschotjes, dat maakt helemaal niet uit. Mijn leraar zei ooit: 'Een échte kunstenaar kan zelfs met goedkope, botte kleurpoloodjes een kunstwerk maken'... Nieuw gerief werkt alleen wat plezanter ;-)
    Verder doen en niet twijfelen! (Hoewel ik mijzelf volledig herken ik jou hoor!)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen