dinsdag 20 maart 2018

Oefenen oefenen oefenen

Handletteren is iets wat ik ook graag echt goed zou willen kunnen. De werkjes hieronder zien er geinig uit maar een pro zal er gelijk een gat in schieten.

Het lijkt zo simpel maar dat vind ík het in elk geval niet. De letters, de vormgeving, het evenwicht en dan ook nog origineel zijn. Internet staat er vol mee dus voorbeelden te over maar door die veelheid lijkt origineel zijn al haast niet meer mogelijk. Zoals met alles geldt ook hier: Oefenen oefenen oefenen en waar anders mee dan met quotes (hoe origineel is dat) Nu dacht ik dat het misschien leuk zou zijn als jij je lievelingsquote noemt (mag ook een zelfverzonnen zijn) en dat ik je dan een gehandletter-d kaartje stuur. Geef me wel even de tijd om te oefenen ;)

9 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Mijn lievelingsquote is heel lang. Op de tweede plaats staat: Hoera, het is vandaag!
    Veel plezier met oefenen. En hoe vaker je oefent, hoe meer kans dat het leuk wordt. Ik vind je handletterwerkstukken trouwens prachtig!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je werkjes prachtig. Als oud-juf kan ik,als ik mijn best doe, heel netjes schrijven. Maar handlettering is toch iets anders.
    Mijn spreuk is: Liefde overwint alles.
    Mocht je die ooit uitschrijven dan krijgt ie ern ereplek in mijn huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk blog. Wat dacht je van Niks moet, niksen mag en
    When all else fails hug the cat. All you need is love and a cat.
    Ben dol op katten. Kijk uit naar je volgende blog je handletterwerkstukken en tekeningen zijn nu al heel mooi.
    Groetjes Hella

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het klopt, je moet veel oefenen. Ik teken en handletter ook heel wat af. Zullen we elkaar een kaartje sturen? Mijn e-mailadres vind je op mijn blog, dan kun je mij jouw adres sturen, als je wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. "Zonder wrijving geen glans!"
    Ik heb dat handletteren een tijdje aangezien en besloten dat netjes schrijven in mijn eigen handschrift mooi genoeg is. Kalligrafie (schoonschrijven) en de hype handlettering (tekenen van letters) laat ik aan mij voorbij gaan. Net zoals jij, neig ik naar perfectie en dan is het nooit goed genoeg. Wat jij maakt vind ik trouwens prachtig! De tekeningen en het schrift.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Handletteren, ik kijk er altijd een beetje jaloers naar, maar dat is niet voor mij weggelegd. Vind het wel heel mooi.....:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind ze hartstikke goed!
    Iedereen lijkt aangestoken voor het ‘handletteren’ ;-)
    Ik heb net nog eens naar jouw handletter-experimenten gekeken en ik vind ze echt meer dan goed. Zo’n bijenkorf symmetrisch krijgen en dan ook nog met letters erin; ga er maar aanstaan! En die bijtjes... Kei leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat kan jij dat echt wel goed... tekenen is nooit mijn beste 'vak' geweest als juf. Elk zijn talenten, niet?!
    Fijne zondag, groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen