maandag 14 september 2020

Mijn "Happy Desk"

De meeste tijd van mijn zittend bestaan is aan de eettafel. Dat klinkt op zich een beetje saai maar dat is het niet. Op de eettafel staat mijn laptop en hij is omgeven door mijn knutselspullen. Meer heeft dit mens niet nodig.  (Ik heb het over mijn zittend bestaan. Ik heb natuurlijk ook een bewegend bestaan en dat is voornamelijk buiten).

De afgelopen periode ben ik bezig geweest met er een echte "happy desk" van te maken. Ik kan verheerlijkt kijken naar de werkplekken van verschillende instagrammers. Ik ruimde de boekenkast op en gaf de blikvangers een meer in het oog springende plek. Ook speurde ik mijn huis af naar kringloopvondsten die op hun beurt lagen te wachten.

Een Emra kruidenkastje toverde ik om tot inktpotjeskastje door het rekje eruit te breken, de achterwand op te knappen en er een plankje in te maken en het knoflookbakje wordt nu gevuld met mijn fineliners. 

Een kistje (krijtverf wit) en rekje kregen en flinke schuurbeurt om vervolgens opnieuw te beitsen. 


En wat ik niet had maar wel graag wilde hebben maakte ik zelf. Bij de Kwantum kocht ik het groene nepleer wat ik in een eerder bericht al liet zien (en er in het echt groener uitziet) en na het gebruik voor mijn schrijfkist had ik de smaak te pakken en maakte ik ook een bureaulegger, een hoes voor mijn Ipad, een mat voor onder mijn laptop, nog een journal, een pennenrol en 2 onderzetters. Toen moest ik mezelf echt een halt toeroepen. Genoeg is genoeg!

Wat nog miste was een brievenbakje en aangezien ik nog triplex had liggen besloot ik die ook zelf te maken, net als mijn al eerder gemaakte pennenlegger.

Ik ben er helemaal happy mee. Klaar voor een volgend Happy project.

    8 opmerkingen:

    1. Prachtig! Ook hier is de eettafel waar veel aan gewerkt wordt. Heerlijke stoelen, lekker grote tafel, gezellig in de woonkamer, ideaal!
      En wat heb jij ook een prachtige spullen en zoveel mooie zelfgemaakte handigheden!

      BeantwoordenVerwijderen
    2. Wat heb jij er een bijzonder plekje van gemaakt Nicole! Een echte "Priepraat" desk. Geweldig!!!

      BeantwoordenVerwijderen
    3. Zo tof, zo mooi, zo gezellig, zo knap gemaakt!
      Hier gebeurt alles aan de keukentafel. Wij hebben nog net elk een plekje om te eten :)

      BeantwoordenVerwijderen
    4. Wat een heerlijk plekje heb je ervan gemaakt!

      BeantwoordenVerwijderen
    5. Wat heerlijk om zo een eigen plek te kunnen maken/hebben. Met allemaal dingen waar je blij van wordt.

      BeantwoordenVerwijderen
    6. Wat heb je dat goed gedaan zeg! Ik ben een bankhanger overigens, ik doe zowat alles van op mijn plekje op de zetel.

      BeantwoordenVerwijderen
    7. Yeah, een Instagram waardige plek ;-) Serieus, wat ziet het er mooi en inspirerend uit Nicole! Wij gebruiken de eettafel in de huiskamer, mijn man voor zijn puzzels (tot 3.000 stukjes) en ik voor het maken van creƫren van echte post. We hebben nog een eettafel in de keuken, maar die ken je. Ik droom van een eigen kamertje, maar ik weet dat mijn man dat erg ongezellig zal vinden.

      BeantwoordenVerwijderen
    8. Wat een mooie en gezellige werkplek. Geen wonder dat je zoveel leuke dingen maakt, deze plek inspireert!!

      BeantwoordenVerwijderen