zondag 2 augustus 2020

Na een aangenaam verpozen

Krijg ik de kist.


Mijn vader is een enthousiast sigarenroker. Justus van Maurik, Olifant, Oud Kampen, Cubanen, Havanna's, Corona, Tuitknak, Bolknak... Zo'n beetje elke verjaardag en vaderdag is een sigaar een  welkom cadeau. Soms in kistjes, soms in  kokertjes en soms in een mooie assortimentskist. En die kistjes en kisten komen op enig moment mijn kant op. Zo ook een assortimentskist van Compaenen. 


Sinds ik junkjournals maak, die (ook) bedoeld zijn om te gebruiken als "dagboek" is mijn aandacht vooral gericht op alles wat met schrijven te maken heeft. Zo was ik al een tijdje aan het nadenken over het maken van een schrijfkist met een van de sigarenkisten in mijn achterhoofd. De kist van Compaenen had daarvoor een geschikt formaat hebben. Ik haalde het binnenwerk eruit en gaf hem een flinke schuurbeurt. Daarna schilderde ik binnen en buitenkant met acrylbeits in de kleur noten. Ik bekleedde de binnenkant en maakte een (verwijderbare) vakkeninleg. Op het deksel stempelde ik een afbeelding van "pen nibs" en tot slot lakte ik de buitenkant nogmaals. 



Een voor foto heb ik niet gemaakt wat achteraf wel jammer is maar het eindresultaat laat ik natuurlijk graag aan jullie zien. 
De journal maakte ik zelf van verschillend met thee gekleurd papier en de Parkerpennen kocht ik speciaal voor deze kist. De overige vakken bevatten nu aquarelverf, een datumstempel en een papierclip en in de klep bewaar ik "prompts" van Maud Hiemstra mocht ik even niet weten waarover te schrijven.



Op YouTube kwam ik op het kanaal van Rootzz Journals een tutorial tegen voor het maken van je eigen Writers box. Absoluut een kijkje waard! (Ze maakt en verkoopt overigens ook prachtige Junkjournals)

14 opmerkingen:

  1. Prachtig. Wat heb je dat mooi gedaan zeg. Een kist helemaal voor jezelf, en ook twee nieuwe pennen. Wat fijn om die kist open te maken en dan leuke dingen te kunnen doen. Wat vond je vader ervan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi! Daar ga je vast veel plezier aan beleven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja nu nog maar 1 excuus om niet te schrijven; mijn handschrift. Maar met vulpen en oefenen gaat dat vast goedkomen 😁

      Verwijderen
  3. Ik sta steeds weer versteld van je creatieve vermogen. Wat heb je dit ook weer mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dat mooi gedaan Nicole. Staat prachtig op je bureau :-)
    XxX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De woon/keukentafel in mijn geval. Zo kan ik er de hele dag naar kijken 😘

      Verwijderen
  5. Wat een mooie DIY! Pareltje op je bureau.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Nicole, wat mooi! En met jouw ogen, handen en wil voor perfectie is het een plaatje! De stempel op hout is goed geslaagd, ben benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Ja het was niet 1 2 3 goed maar de aanhouder wint 😁 Met een goede stabiele stempel en permanent ink (omdat ik er overheen wilde beitsen) is het prima te doen.

      Verwijderen
  7. Dat is een mooie schrijfkist geworden. Het formaat lijkt er idd voor gemaakt, helemaal mooi opgevuld.

    BeantwoordenVerwijderen