dinsdag 18 oktober 2016

Het bos in gestuurd

Vorige week ging ik vol enthousiasme het park in Oldenzaal weer in. Oktober is paddenstoelen! Toch?? Kwam ik even bedrogen uit... Daar ging mijn blog. "Misschien heb ik op de verkeerde plek gezocht" dacht ik en omdat het zondag weer verrukkelijk weer was heb ik PriePraat het bos ingestuurd. Het Amerongse bos.


Maar ook daar leek er geen paddenstoel te vinden. Alleen deze bovist. Daar stond het vol mee. Zou hij de andere paddenstoelen opgegeten hebben? "Burp" zegt ie, zie je dat ;)


Na een tijdje kwam ik deze aangevreten eenlingen tegen en een braam en een bosmestkever.


En toen was ik zo om me heen aan het zoeken dat ik niet god voor me keek. Helluúúúp! Haha nu kan ik erom lachen maar toen niet hoor.


Hè hè, het zoeken werd beloond en gelijk door een heleboel bij elkaar.


En toen ook nog een zwam...


en nog meer zwammen


en ik denk nog een eekhoorntjesbrood.


Hier nog een mooie tussen wat boomstammen...


en plotseling ook nog één echte kabouterpaddenstoel :)


Zo ging ik toch nog met wat leuke foto's huiswaarts. Was het jullie ook al opgevallen dat er zo weinig paddenstoelen zijn dit jaar. Het schijnt te komen door de lange droogte. Nou er viel hier vanmiddag een aardige jensplens! Wie weet schieten ze de komende tijd dan toch nog als paddenstoelen uit de grond :)

19 opmerkingen:

  1. Hier was afgelopen zondag ook geen paddestoel te bekennen in het bos. Het viel me echt op.
    De rood met witte stippen is toch echt de mooiste hè.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel jammer maar wie weet komt het nog. Ja de vliegenzwam is altijd weer de kers op de taart tijdens zo'n zoektocht:)

      Verwijderen
  2. Ja, mij viel het ook op de laatste keer dat ik het bos introk! Het is heel droog geweest de laatste tijd. Misschien daardoor?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad de droogte. Veel vlinders en Hoornaars en weinig paddenstoelen.

      Verwijderen
  3. ik had ook al gezocht naar paddenstoelen maar zag er geen. Ja het is wel lang droog geweest. Rood met witte stippen blijft toch de paddenstoelen der paddenstoelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. De rood met witte stippen of weinig paddenstoelen. Ik las het ook bij je Karel zijn instagram.

      Verwijderen
  5. Je hebt goed je best gedaan om toch nog paddenstoelen te spotten! Ik heb er eerlijk gezegd nog niet zo op gelet.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk!!! Een boswandeling op zoek naar paddenstoelen, geweldig! En je hebt er uiteindelijk nog veel gevonden vind ik en supermooie foto's gemaakt! Het was me nog niet opgevallen dat er niet veel waren dit jaar.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Snel naar t zoelense bos na deze regen....daar staan ze vaak volop

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh toch wel... volgende keer daar dan heen. Bedankt voor de tip.

      Verwijderen
  8. Jij hebt er al veel meer gezien dan ik.
    En kabouters?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha nee geen kabouters (behalve de hapjes die ze van de paddenstoelen genomen hadden) Maar toevallig overwoog ik wel me op kabouters te richten toen ik geen paddenstoelen zag...

      Verwijderen
  9. Ze komen vást nog. Ze wachten gewoon nét onder de grond en dan... bWhAM! Plop plop plop! :-)))
    Mooie fotoshoot!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen