vrijdag 26 mei 2017

Kraamkamer

Sinds kort ben ik weer helemaal blij met echte planten voor het raam. Ik begon rustig met de een graslelie en een sanseveria. Al snel volgden de crassula en de pilea. (Ja ook ik ging  voor gaas :). Wat deze planten met elkaar gemeen hebben is dat ze makkelijk te vermeerderen zijn. Gisteren heb ik de kraamkamer ingericht.


De pilea overheerst. De plant die ik gekocht had, had inmiddels al een paar uit de kluiten gewassen kinders. (zelfs de stekken krijgen alweer kleintjes)

Van de crassula waren een aantal blaadjes afgebroken tijdens het in de pot zetten. Deze had ik in de aarde gelegd bij de sanseveria waar ze vrijwel zonder water worteltjes begonnen te krijgen. Inmiddels beginnen ze zelfs al kleine plantjes te ontwikkelen.


Met het vrij maken van de plank kwam ik nog een wietzaadje tegen. Die had vorig jaar gescoord en was ik alweer vergeten maar nu ik hem weer tegenkwam heb ik hem gezaaid. Het heeft iets "spannends" en dat vind ik leuk. Benieuwd of het iets worden gaat.


Voor de kleintjes van de graslelie ben ik nog in beraad. Ik ben iets aan het maken waardoor de stekjes hangen kunnen maar weet nog niet of dat een succes zal zijn. Voorlopig staan er 2 teststekjes in de kraamkamer (het kleintje niet meegeteld). 1 op water en 1 op aarde. 


En nu goed verzorgen en hopen dat ik toch groene vingers heb. 

Wat een weertje hè! Geniet ervan en fijn weekend Xx

8 opmerkingen:

  1. Kan toch bijna niet missen, die groene vingers ;)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dat je al een heel eind gekomen bent. Mijn planten op de vensterbank zien er maar zielig uit en ik krijg het niet voor elkaar dat te verbeteren :( Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit ziet er heel groene-vingers-achtig uit!
    Super leuke thee- uh... bloempotjes!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Graslelie zal het zeker doen in water, maar na verloop van tijd heeft hij grond nodig. Ik heb ze jarenlang in huis gehad, maar de puntjes kleurden steeds bruin ( te dicht bij het raam vermoed ik, of te veel water ).
    Je kraamkamer ziet er zo leuk uit, met al die verschillende potjes.
    Je doet dat goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet het er gezellig uit! We hebben dezelfde smaak of volgen de kamerplantenmode ;-) Ik heb ook nog twee stekjes van een lidcactus uit een vensterbank in het woonzorgcentrum van mijn vader gerausd (ook spannend). Ik ben benieuwd naar je wietplantje. Van een penvriendin uit Maleisië kreeg ik zaadjes van okra, daar zijn er (maar) drie van opgekomen. X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend met al die groene plantjes bij elkaar. Wij hebben niet echt vensterbanken om plantjes in te zetten, maar in een kast kan natuurlijk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze doen het goed bij jou in de kraamkamer!
    Ik heb niet zulke groene vingers. Niet dat alles snel de composthoop op gaat, dat ook weer niet, maar sommige plantjes worden geen vriendjes met mij.
    Mijn pilea doet het, soms een beetje beter en soms een beetje slechter, maar baby's? Bij lange na niet :-)))
    Ook ik ben benieuwd naar je wiet!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen