dinsdag 11 juli 2017

Kopzorgen

Van het weekend heb ik 2 popjes gehaakt. De bedoeling is om ze te geven aan 2 Syrische kindjes die hier nieuw zijn komen wonen in de straat. Verder dan een kort gesprekje met de jonge oma en zwaaien is het nog niet gekomen maar ik gok dat het 2 meisjes zijn.


Het haken van het popje is geen probleem maar zodra de haren erop moeten schiet het ernstig in de vertraging. Zo ben ik al twee dagen bezig met het resultaat nul.


Het moet een kindproof kapsel worden maar geen losse haardraden (of staartjes) en meer dan alleen een bruin kapje...  Ik worstel nog even voort

13 opmerkingen:

  1. Wat lief van je! En ja, daar hik ik ook altijd tegenaan... En als dat dan klaar is... dan houd je van ze :-)
    Succes met de worstelpartij!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief idee. Inderdaad een kopzorg vooral ook omdat er geen losse draadjes gebruikt kunnen worden. En is dit een idee http://filantrojopie.blogspot.nl/2013/08/lizelot.html

    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me inderdaad een lastig geval.
    Hopelijk vind je snel een oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het worden vast en zeker hele knappe popjes. Wat fijn dat de twee meisjes zo'n warm welkom krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief gebaar! De haren in link van blauwruitje zijn leuk trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, da's een lief gebaar! Echt fijn dat je dat doet! Een warm welkom voor hun!
    Dat kapsel...tja... ik begrijp dat je dat moeilijk vindt... Ik kan je niet echt helpen, maar laatst had ik het dolle idee om eens een popje te maken met schoenveters en verschillende linten als haar. Zou dat iets kunnen zijn? Hoewel... het haar dat ik op de foto zie, lijkt mij ook wel heel geschikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettend lief gebaar van jou. Wat zullen de kleine meisjes zich welkom voelen. Misschien kan de oma van de meisjes je helpen? Samen dingen doen geeft vaak meteen een band en overstijgt de taalbarierre is mijn eigen ervaring :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk zeg. Ik heb ook even geen idee hoe dat te maken. Kan ke niet iets met in vlechten doen misschien. Ben benieuwd wat er uiteindelijk uit je geworstel gekomen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat lief van je om cadeautjes voor de kinderen te maken :)
    Ik kan je niet echt helpen, ik worstel zelf nog steeds met de haren van mijn popje. Ze is aangekleed, maar haar haren, ik weet het nog steeds niet. Veel succes, de haren van RoosjeMijn vind ik heel leuk :-) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lief van je om cadeautjes te maken en die haren, dat komt wel in orde, anders even op het web zoeken of op youtube, altijd ideetjes te vinden!!
    Succes ermee, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Veel succes, ziet er alvast veelbelovend uit en de meisjes zullen er ongetwijfeld heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat lief!! Ben je er inmiddels uit?

    BeantwoordenVerwijderen