vrijdag 21 augustus 2020

Patat, Pizza, Pannenkoeken

en een knutsel oma. Dat blijkt toch wel de sleutel tot een succesvol logeerpartijtje. Vorige week was Evy aan de beurt. Met smart wachtte ze de afgelopen 2 jaar tot ook zij de magische leeftijd van 6 jaar had bereikt en haar jaarlijkse logeeravontuur kon gaan beginnen. 2 jaar waarin ze haar grote broer in de zomervakantie enthousiast zag vertrekken en vol toffe verhalen weer thuis zag komen. Dit jaar werd ze 6 en hoewel het even spannend was vanwege Corona kon het "nog zoveel nachtjes slapen en dan...!" gelukkig toch beginnen.

Het programma is zondagmiddag ophalen en woensdagavond thuisbrengen en daartussenin FEEST!! Lievelingseten, later naar bed, een bioscoopavond op zolder, spelletjes en in evy's geval knutselen,  héééél véééél knutselen. 

 

Na bij aankomst eerst een spelletje memory gespeeld te hebben en de buikjes rond gegeten te hebben met patat en een kaassouflé  werd de vraag: "Wanneer gaan we knutselen" op me afgevuurd. (En bij die ene keer zou het niet blijven ;) Dus haalde oma een sigarenkistje van zolder en met rode, blauwe en gele acrylverf werd een mooi paars met groen kistje geverfd. Terwijl we bij de snackbar op onze frietjes stonden te wachten stelde ik voor een paar mooie steentjes tussen het grind te zoeken zodat deze met porseleinstiften omgetoverd konden worden in mooie edelstenen. 


Met een koperkleurige metalen bij, embossingpoeder en stempels werd het kistje nog mooier gemaakt (ook de zijkanten kregen vlinders en bloemen) en ook kregen de steentjes een gouden touch. De goudvondst tussen het aquariumgrind was natuurlijk helemaal het einde. Daar zouden de broers maar wat jaloers op zijn. 


En natuurlijk moesten er ook 2 boekjes gemaakt worden. Eén voor Evy en 1 voor haar vriendin. 

Een lege pizzadoos, mooie vellen gekleurd en wit papier vouwen en beplakken met in hartjes geknipt lijntjespapier aangevuld met wat opbergvakjes maakte er prachtige plak/schrijfboekjes van en de naam/kralenhanger aan de achterkant maakte het helemaal af! Terwijl Evy in dromenland was naaide ik het geheel in elkaar.


Ook had ik bij de kringloopwinkel 2 kop en schotels gekocht om stekjes in te planten. Een stekje van de pannenkoekenplant (Pilea peperomioides) en van de bommenwerper (Kalanchoe daigremontiana) 


Naast het vele knutselen gingen we ook nog naar het Flipjemuseum, maakten we een wandeling langs alle volle appels en peren boomgaarden en aten we ijsjes. 

Evy  ging moe maar voldaan met een hoofd vol verhalen en een tas vol met herinneringen weer naar huis en Tim staat te trappelen van ongeduld. Want alles in die tas, dat wil hij ook. Vooral het goud haha maar ik heb Evy moeten beloven dat niet te doen. Dan maar kijken of er een mooie meteoriet uit de ruimte te vinden is ;)  Nog 2 nachtjes slapen...

9 opmerkingen:

  1. Geweldig! Wat fantastisch om te lezen en te zien! Veel plezier met Tim, ik ben benieuwd en verheug me op de blog daarover!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent een Oma met een hoofdletter! Zo Leuk om te lezen Nicole en zulke mooie herinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke logeerpartij. Dat weten ze over 20-30 jaar nog. Ik heb tot mijn 18e elke zomer gelogeerd bij mijn opa en oma F. Alleen, samen met mijn broers/zusjes, met nichtjes. Alles kon. En pannenkoeken als ontbijt, dat kregen we thuis niet. En later toen we groter waren, maakten we ijsjes tijdens het ontbijt en dan in de vriezer, om 's middags op te kunnen eten. Onvergetelijke momenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat geweldig! Eén groot feest daar bij jou Nicole. Ik kan me voorstellen dat ze staan te popelen om bij jou te komen logeren. Wat zullen ze hier mooie herinneringen aan hebben later XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke logeerpartij was dat!! Ik snap dat ze stond te popelen om naar je toe te komen! Dit zijn inderdaad hele mooie herinneringen. Het hoeft niet altijd groots en meeslepend.
    Fijne zondag.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk. Je bent een echte knutseloma, dat is wel duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och oma, wat héérlijk dat jij er bent.
    Ik had graag zelf zo een oma gehad en / of mijn jongens er eentje gegund.
    Beiden is niet gelukt.
    Maar wat fijn voor jezelf én je kleinkinderen, dat jij zo een oma kunt zijn.

    Inmiddels is het tweede logeerpartijtje begonnen. Veel plezier samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh hoe mooi en tof! Echt super geweldig! Dat herinneren ze zich over 50 jaar nog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat geweldig en heerlijk, voor oma en Evi!

    BeantwoordenVerwijderen