maandag 21 september 2020

Zaden

Afgelopen zomer bestelden we leuke wicker "rotan"tuinstoelen en bij het bezorgen reageerde de chauffeur erg enthousiast op mijn "verwilderde" tuin. Ik zei hem dat als hij mij zijn adres wilde geven, ik hem na het oogsten van de zaden een verzameling zou toesturen. I.p.v het adres werd het een snel telefoontje van hem naar mij om zijn nummer op te slaan. Na een paar maanden was ik niet meer zeker of het nummer bij de man hoorde dus stuurde ik een sms met de vraag of hij die ene bezorger was. (zonder teveel info vrij te geven want ik wilde wel zeker weten dat ik met de juiste man te maken had ;) Zaden! reageerde hij. De goede dus. 

Belofte maakt schuld en zo ben ik weer aan het verpakken geslagen. Wederom maakte ik de zadenzakjes zoals te zien op het blog Ogenzalf en vulde ze met verschillende zaden uit mijn tuin. Leuk om te doen en leuk om te ontvangen.

Bij het oogsten van de zaden werd ik mij weer opnieuw gewaar van de verschillende zaaddozen. De ene mooier dan de ander. Er zitten werkelijk kunstwerkjes tussen. Zoals natuurlijk de lampionplant, Papaver, Penningkruid, Zegekruid, Juffertje in 't groen, Acanthus (? - wie het weet mag het zeggen), en Akelei.


Die gooi ik dan ook niet weg.  Die gaan in mijn natuurkastje / rariteitenkabinet in wording. 

10 opmerkingen:

  1. Amai ja, die zijn schoon! En die meneer is een gelukzak!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig verhaal weer en wat een beeldig natuurkastje met ware natuurschatten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof, de zaden man én je mooie kastje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief, zaden versturen! En ik ben nu al fan van je rariteitenkabinet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Ik kan daar ook heel gelukkig van worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, en ik ben er nog steeds zó blij mee. Jouw zaden-post was de mooiste post die ik toen in tijden gekregen had. En zó lief ook. Ik heb nu op mijn beurt lupine zaden geoogst en ontdekte toen wat een tijdrovend klusje het eigenlijk is. Dus ik waardeer je gebaar van toen nu nóg meer :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaaaa, doe mij maar de zaden. Hahaha! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sommige uitgebloeide bloemen zijn zo bijzonder (mooi)!!!!

    BeantwoordenVerwijderen