dinsdag 6 oktober 2015

Een potje herfst

Zoals het weer de afgelopen dagen was kan ik wel een herfstje hebben. Weinig wind, een heerlijk zonnetje en de mooie kleuren die de herfst ons brengt zetten aan om lekker buiten te zijn. Te wandelen door de kleurrijke bladeren, de gevallen eikeltjes en beukennootjes  en de kastanjes die nog zo mooi roodbruin glanzen.  Net als velen met mij raap ik die dan op. Leuk voor in een schaaltje of om mee te knutselen met de (klein)kinderen. 


Maar er zat een gaatje in een eikeltje en de volgende dag zaten er gaatjes in meer eikeltjes en toen ik het schaaltje schudde zag ik... nou laat ik het zo zeggen: leven. Dat was het einde van het gezellige schaaltje. Wel in herfstige sferen geraakt was ik al een paddenstoel gaan haken. Zo'n rode met witte stippen. 



Na de vliegenzwam volgden er kastanjes, eikeltjes en blaadjes. Eerst dacht ik er een 'vier de lente'-slinger van te maken maar die wilde niet zoals ik dat wilde en dus werd het een potje herfst. 


Vrolijk op de vensterbank, geen beestjes en toch een beetje herfst binnen.

3 opmerkingen:

  1. Zo mooi!
    Amai maak je dat allemaal zelf?
    Super :)
    Grtjs, Camilla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gezellig! Waarom wij Rootjesnootjes zeggen is omdat één van onze honden, Ro onder de walnotenboom op respectabele leeftijd is overleden. De plek waar hij graag was. en jaaaaa wol wassen is zwaar zeker omdat de wol het water opslurpt ;)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen