donderdag 9 augustus 2018

Breihelden

Dat zijn voor mij toch wel Arne en Carlos. Al eerder breide ik hun muis, de vogels en een begin van de sprei en al eerder ging dit niet zonder slag of stoot. 


Ook nu ging daar weer 2 weken in zitten. Wat een gedoe met de ogen. Hoeveel heb ik er gehaakt! en toen ze er eenmaal in zaten kon dat toch beter. Dacht ik... Mis ;) De pop uit het boek poppen haken stond al zo lang op mijn to-do list en toen ik haar weer langs zag komen bij de Breimeisjes kreeg ik na al mijn tekenarij zin om weer eens te breien. Na 2 weken 'emmeren' met 5 breinaalden (wat ik overigens wel erg leuk vind om te doen) ben ik wel weer helemaal toe aan tekenen en schilderen. Maar leuk is ze en ondanks de best uitdagende breipatronen blijven Arne en Carlos toch mijn favoriet.

10 opmerkingen:

  1. De pop ziet er super leuk uit! Ze heeft prachtige groene ogen.
    Breien kan ik niet, geef mij maar een haakpen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Belichting en hoek ;) Ja haken heeft denk ik ook wel mijn voorkeur boven breien (hoewel ik met haken ook nog weleens een heel gevecht heb.) Maar ja, de boeken van A&C zijn onweerstaanbaar.

      Verwijderen
  2. Ik vind dat zo knap gedaan Nicole! Met VIJF pennen breien, wat een geduld en uithoudingsvermogen! Mijn moeder kon dat zo goed, maar zij haakte nauwelijks.
    Ik vind alles van Arne en Carlos prachtig om te zien, maar ik waag mij er niet aan. Nou ja, ik ben wel geschikt voor het boeken maken. Zeker met de prachtige voorbeelden die jij mij hebt gestuurd <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Boeken maken. Helemaal vergeten in mijn verhaal. Ook heel geschikt om ephemera in te verwerken. A&C hebben een video waarin ze dat doen :)

      Verwijderen
    2. Bedankt voor je tip: How to make an amazing Art Journal by Arne & Carlos. Heerlijk mindfulness om te bekijken en inspirerend. Mijn Singer uit de jaren 50/60 heeft het begeven. Maar ik vond de oranje (!) naaimachine van mijn schoonmoeder op haar zolder :-)

      Verwijderen
  3. Wat ontzettend leuk en wat heb je dat snel gedaan: in twee weken! Ja, die ogen.... dat is inderdaad wel een dingetje. In het boek "A & C breien de bloemetjes buiten" staan die Hippie-poppen (n.a.v. dat patroon heb ik mijn Pippie gebreid) en daarin worden de ogen gemaasd. Veel makkelijker! En ook leuk. Voor als je nog eens een pop wit breien :-)
    Groetjes,
    Akkelien (van De Breimeisjes)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt er toch weer een leuk popje bij! En Arne en Carlos vind ik ook wel leuk, hoewel ik geen breister ben, haal ik toch inspiratie uit hun ontwerpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk is ze zeker! Wel de moeite waard

    BeantwoordenVerwijderen